Oma virtuaalipalvelin

Hei

Osaisiko joku asiaa oikeasti osaava ja kokenut opastaa aloittelijaa linux asiassa. Hankin itselleni virtuaalipalvelimen. Siis kakki root yms. oikeudet minulla on. Ongelmaksi muodostui seikka että joudun itse laittamaan palvelimen semmoi toimintakuntoon. Palveluntarjoja tuotti vain palvelimen. Siis softaa tarvii itse laittaa ja noin niinkuin että saa toimimaan.

Virtuaalipalvelin toimii Linux pohjalla, ilmeisesti depian. Elikkäs mitä ohjelmia sinne on asennettava, onko jotain säätöi heti tehtävä…minne tiedostoihin ja mitä? Siis hei! Oikeasti! Nyt en ymmärrä asiasta mitään joten kaikki asiaan liittyvät ohjeistukset olisi tärkeitä. En saa edes yhteyttä palvelimeen. Palvelun helpdesk neuvvo että yhteys kyllä pitäisi syntyy http://a183myrootshell.com mutta ei synny. Ilmoitetaan vain ettei sivua voi näyttää jne.

Olen jo tehnyt public_html kansion. Niit on nyt nyt juuressa ja toinen on admin alueella (en ollunnaa varma minne) Kansioissa taasen tavaraa jonka pitäis näkyy annettuani koko osoitteen haluamaani paikkaan.

Mie olen ihan pihalla tässä jutussa.

Kotona muuten sitten windows koneet, jos neuvoessanne tarvitte moisenb tiedon.

Aika kovan kakun olet ottanut jos ei minkäänlaista kokemusta servereistä ole…

Mutta kysäisisin että miksi haluat/tarvitset virtuaaliserverin, eikö pelkkä hostaus riittäisi? Suosittelen paketin keventämistä hotellipakettiin niin elo helpottuu… jos vain ominaisuudet riittävät…

Yhteys otettanee SSH:n avulla (eli esim. komentoriviltä ssh kayttaja@palvelin.com)

Tässä jotain linkkejä:


r