Ongelmia asentaa ohjelmia

Nobara tuli asennettua koneelle. ja ongelma on että en osaa asentaa mitään sovelluksia. Esimerkiksi tarvitsen teamspeak sovelluksen.
jos nyt kuva edes toimii se on package managerista jossa ei ole juuri mitään valintaa!

Empä ole edes kuulut moisesta, pitääpä laittaaa kokeilulistalle.
Itse asiaan, siinä näyttää olevan Fedoran paketinhallinta dnf

Eli päätteeseen komento

sudo dnf install OHJELMA1 OHJELMA2 OHJELMAJNE

Asennetaan vaikkapa palomuuri ufw

sudo dnf install ufw

Katso lisää päätekomennolla man dnf

Mitä teamspeakiin tulee en ymmärrä siitä mitään mutta laitetaan keinoäly hommiin, kysy siltä, suomenkieli käy hyvin: https://gemini.google.com/app

Kysy vaikkapa “miten asennetaan teamspeak Nobara Linuxiin”

1 tykkäys

kiitos jotain tuollaista kerkesin grogin kanssa selviteltyä, mutta vähän tuloksia. Vaikuttaisi että aika suppea on valikoima mitä löytyy varastosta että sudo dnf (super user + dnf asenna) toimii. Arpapeliä.
Tarvitsisin keepass sovelluksen, koska haluan tuodan windowsilta passeja.
https://keepass.info/download.html
miten step by step pitäisi toimia.
Oletin youtuben kautta että tässä olisi ollut graafinen paketinhallinta että voisin esim slackin asentaa kuvaketta painamalla. näin ei kuitenkaan näytä olevan. vain Discord löytyi graafiselta eipä juuri mitään muuta ja steam toki.

esimerkki linkki ohjelmasta minkä haluaisin ja kyseessä ts6… Sain winellä toimimaan ts3:n.

jos minulla on tar.gz eli zip tiedosto miten ihmeessä se asennetaan. Tätä en saanut edes Grogin kanssa selville ihan kuin puuttuisi .run tiedosto. O_o

olin liian nopea. sinun gemini neuvosi oli täydellinen. Teamspeak toimii!
Täytyy testailla eri tekoälyillä, jos grog ei olekkaan se paras

tässä on vielä toinen paketinhallinta flatpak run com.teamspeak.TeamSpeak
täytyy tuota vielä pohtia miten tuo tuota flatpak voi soveltaa muihin esim onnistuisinko slackin asentamaan tai pythonin.
amatööri ei saa kaunista aikaan
teamspeak asennettu winellä ei käynnisty tämä pitäisi poistaa. Vaatii harjoittelua miten.
Teamspeak5 toimii täydellinen.
Teamspeak 3 client toimii winellä.

@raimo-4 nobara on varsinkin pelaajille suunnattu jakelu. Tämän vuoksi lähdin nuubina kokeilemaan. Ehkä Fedora mihin tämä nobara pohjautuu olisi järkivalinta?? Asiat toimii hyvin jos steam on main pelikirjasto. Muusta en tiedä.
Itse pelaan hel let loosea ja toimii helkkarin hyvin. Sanoovat youtubessa että paremmin linuxilla kun windowsilla monikin peli pyörisi tänä päivänä.
HDR tuki puuttuu? TOIMII.
Turtle beach stealth 3gen kuulokkeille ei ole sovellusta linuxille no mobiilisovellus on ja asetukset lienee itse laitteessa nyt.?
samoin hiiret asetukset pitänee tehdä windowsin puolella ja on käytettävissä linuxin puolella.
Kuulokkeet toimii lennosta paremmin kun windowsin puolella. Ihmettelen miten se oikeen on mahdollista ja miksi. Hel let loosessa immersio on läsnä linuxilla mitä pelannut eikä mitään tarvetta pohtia säätämistä. Windowsissa tarvitsee sonar GG sovelluksen rinnalle, että yhtä vakuuttava ääni.
Tämä on tällainen viesti jonka itse haluaisin kuulla, joka pohtii linuxia pelikoneeseen.

Keepass toimii gemini vaikuttaa hyvältä apurilta

• *flatpak install flathub org.keepassxc.KeePassXC

olenko vielä tyhmä miten vaikea on saada kopioitua koodipätkä esim geminiltä terminaaliin. Onko tähän fixiä outo feature. kolmannella vasta purkkiin

olenko vielä tyhmä miten vaikea on saada kopioitua koodipätkä esim geminiltä terminaaliin. Onko tähän fixiä outo feature. kolmannella vasta purkkiin

Se kyllä pitäisi mennä ainakin niin että maalaat kopioitavan ja klikkaat hiiren oikealla maalattua aluetta ja valitset Kopioi (Copy). Sitten päätteessä samoin hiiren oikealla Liitä (Paste)

Tai maalaat ja painat Ctrl+c ja päätteessä joko Shift+Ctrl+v tai Ctrl+v tuon ensimäisen yrityksen virheen olen nähnyt itsellänikin, ainahan ylimääräiset merkit voi pyyhkiä pois ennen Enteriä.

Nobara on varsinkin pelaajille suunnattu jakelu. Tämän vuoksi lähdin nuubina kokeilemaan. Ehkä Fedora mihin tämä nobara pohjautuu olisi järkivalinta?? Asiat toimii hyvin jos steam on main pelikirjasto. Muusta en tiedä.

Kyllä varmaan kannattaa käyttää sitä Nobaraa pelaamiseen,
minä en pelaamisesta mitään ymmärrä. Mutta jos se on erikseen suunnattu
pelaamiseen niin sitä kannattaa käyttää. Fedora ei ole.

Onko tuo terninaali ZSH, nuo virheet johtuu siitä, se jotenkin sekoaa siitä copy/pastesta. Bashila en ole koskaan törmännyt vastaavaan. No ZSH on muuten tosi mukava peli, sillä saa vaikka mitä aikaseksi. Kun vaan osaa, netistä löytyy paljon ohjeita kyllä.