Onnistuuko 2-3 virtuaalipalvelinta samalla Raid5 kokoonpanolla

Onko toimiva / suositeltava ratkaisu jos mulla on koneella Raid5 jossa 6 SAS levyä ja niillä pyörii Minecraftserveri omalla virtuaalipalvelimella ja toisessa virtuaalipalvelimessa vaikka xampp. Entäs jos tulee tarve laittaa esimerkiksi kolmas virtuaalipalvelin pystyyn jonkin toisen pelin pyörittämistä varten…
Kärsiikö levyjen suorituskyky liikaa vai kannattaako mun ennemmin pistää 2x rad5 kolmella levyllä?

Joutunet mittaamaan, jos haluat tietää. Aika vaikea mennä muuten sanomaan, koska luulen, että ero on aika pieni. En oikein usko, että se kolmas virtuaalipalvelin laskee niiden muiden suorituskykyä yhtään enempää kummallakaan kokoonpanolla. Resurssit jaetaan joka tapauksessa sitten kolmeen osaan.

Selvä! Kiitos vastauksesta. Vähän veikkaan että jos se ero on niin pieni, niin mä taidan olla liian laiska testatakseni kumpi on parempi. =]

Täysin sovelluksista riippuu, mutta todennäköisesti ei mitään ongelmaa. XAMPPin tapaiset webbipalvelimethan tyypillisesti tarvitsevat resursseja lähinnä silloin kun niiden hostaamilla palveluilla on käyttöä. Jos koneen asiakkaat ovat tyypillisesti vuorotellaan web-sovellusten parissa tai Minecraftia pelaamassa, niin näiden kuormienhan pitäisi lomittua hienosti :slight_smile: