OpenOffice 2.4.1 ja Insert -nappula

Mikähän mahtaa olla pielessä, kun Insert-nappulan painelu ei vaikuta mihinkään. Alareunan palkista saan kyllä LIS/KORV moodit päälle ja ominaisuus sinällään toimii.

Ongelma koskee OpenOffice Write 2.4.1, sen sijaan OO Calc ja Bluefish toimivat normaalisti.

Käyttiksenä Fedora 9. Fedora 5 aikaan Insert toimi kyllä OO Writessäkin. Tosin minä päivitin OO:n hieman ennen käyttiksen uusintaa, joten jos se on pelkästään OO:n ongelma, niin ilmiö on saanut jäädä huomaamatta.

OOo:n ongelmalta vahvasti kuulostaa. Jos olisi järjestelmän (X.orgin) ongelma, niin Insert tuskin toimisi missään ohjelmassa millään lailla.

Testasin vielä Päätettä eikä Insert muuttanut toimintaa siinäkään: kursori työntää tekstiä oikealle sitä tuhoamatta. Tosin täytyy myöntää, että en ole pannut merkille, onko se siinä koskaan toiminutkaan!

Kaikkeen minäkin takerrun!

kyll mulla toimii insert-nappula ihan oikein. siis joko lisää tai korvaa, ihan niinkuin haluan sen tekevän.

Mun OOo on 2.4.1.7 ja käyttis, jossa varmistin asian on Suse 10.3, jossa KDE 3.5.9
joten vika on joko distrokohtainen tai se on korjautunut tässä OO.orgin versiota ‘kehittyneenmässä’ unstable-versiossa.

Tai sitten vika on jossain Fedoran asetuksessa tai OOo:n Fedora- ja Suse-paketoinnin erossa.

Täsmennen vielä että OO versioni on 2.4.1-17.4.fc9 ja Insert ei vaikuta tämän keskustelupalstan tekstejä kirjoitettaessa. Toimiiko muilla?

Ei tämä ongelma ole mutta jos on kyse omista virheasetuksistani, niin toki tuonkin korjaisi.

nyt en oo varma millä mielellä edellisen kommentin lienetkään kirjoittanut - pirullisella, totaalisella tyhmyydellä vai miksi, mutt eihän kovin moni ainakaan tänne laittamiaan viestejä taida openOfficella kirjoittaakaan…
vai miksi ‘tarkennuksesi’: että “ei vaikuta tämän keskustelupalstan tekstejä kirjoitettaessa”

Eiköhän useimmat meistä näpyttele niitä suoraan selaimessa

Lauseeni alkuosa ja loppuosa koskevat eri asioita. Vaan jos ne liittää yhteen niin lopputulos on kieltämättä oudonlainen.

Olen testaillut Insertin toimintaa useassa eri ympäristöissä ja lauseeni loppuosa oli toteamus yhden ympäristön kokemuksista.