Paluu Gnome 40:stä Gnome 3.38:aan

Kokeilin huvikseni Gnome 40 Ubuntu 21.04:ään. Toimihan se, mutta vanha Gnome oli virtaviivaisempi. Koetin palata vanhaan, mutta nettisivun https://www.linuxuprising.com/2021/04/how-to-install-gnome-40-on-ubuntu-2104.html ohje paluusta ei toiminutkaan. Pärjäähän tällä Gnome 40:llä, mutta mietin, miten minun olisi pitänyt toimia oikein. Jotain tein väärin. Nyt minulla Docki ei pysy koko ajan näkyvissä näytön alareunassa. Se on pahin puute.

Ei ole käytössä Timeshiftia. Yksi vaihtoehto taitaa olla asentaa Ubuntu 21.04 uudelleen. Työläs operaatio palauttaa kaikki takaisin ennalleen sähköpostitilejä myöten. Onneksi Gnome 40 ei ole täysin susi.

Eikö jo moneen kertaan ole varoiteltu ko. työpöydän asentaminen tuettuun jakeluversioon?

Hmmm… Tuskin mikään kokeiluversio on suoranaisesti susi. Joskus kokeiluversioiden ohjelmissa (testing) on ohjelmointivirheitä, joista kokeilijat osaavat kertoa tarkemmin virheiden korjaamiseksi.

Kyllä, mutta minulla on tähän hommaan ihan oma kokeilukone. Toimiihan tämä Gnone 40, mutta oikeastaan minä en pidä sen uusista ominaisuuksista. Minusta Dockin pitäisi olla aina näkyvissä. Nyt sen saa milloin tahansa näkyviin yhdellä klikkauksella. Kokeilin jo välillä uutta Solus Linuxiakin. Se olisi suunniteltu kotikäyttäjille.