Rescue distro joka enabloi kaikki outputit koneesta automaattisesti

ongelma: viallinen lcd paneeli kannettavassa, pitäisi tehdä hakki jolla saisi automaattisesti enabloitua vga ulostulon.

olisiko distroa tähän tarkoitukseen?


Eero

Eikös BIOS hoida sen suoraan.

Kannettavissa yleensä Fn + F5 hoitaa homman (katso näppäimistöltä se sopiva nappi missä on “näyttöjen kuva”:

Modet on yleensä:

  1. Kannettavan näyttö
  2. Ulkoinen näyttö
  3. molemmat näytöt

[quote=“odysseus, post:2, topic:1149”]Eikös BIOS hoida sen suoraan.

Kannettavissa yleensä Fn + F5 hoitaa homman (katso näppäimistöltä se sopiva nappi missä on “näyttöjen kuva”:

Modet on yleensä:

  1. Kannettavan näyttö
  2. Ulkoinen näyttö
  3. molemmat näytöt[/quote]

Niinhän sitä luulisi, testasin asia eikä ulostulosta näkynyt mitään.

tarkoitus olisi saada hyötykäyttöön muuten niin kuolemassa oleva kone.


Eero

[quote=“eero, post:3, topic:1149”]Niinhän sitä luulisi, testasin asia eikä ulostulosta näkynyt mitään.

tarkoitus olisi saada hyötykäyttöön muuten niin kuolemassa oleva kone.

Eero[/quote]

Näytönohjain sökö?

[quote=“odysseus, post:4, topic:1149”][quote author=eero link=topic=1255.msg6676#msg6676 date=1283266891]
Niinhän sitä luulisi, testasin asia eikä ulostulosta näkynyt mitään.

tarkoitus olisi saada hyötykäyttöön muuten niin kuolemassa oleva kone.

Eero
[/quote]

Näytönohjain sökö?[/quote]

Voi olla.


Eero

[quote=“eero, post:5, topic:1149”][quote author=odysseus link=topic=1255.msg6685#msg6685 date=1283327657]

Näytönohjain sökö?

[/quote]

Voi olla.


Eero[/quote]

Tuo onkin paha jos noin on. Ellei se sitten ole läppäri, jossa on se pikkukortti sisällä…

Mulla on yksi <3v vanha Acer “jotain hienoa”, tyyliin AMD 64bit, 2GB RAM, jne jne, jossa NVidia (se erillinen ohjain siis!!) ja jopa 2 kovalevyn paikkaa!!! ja siinä on vikaa siten, että saan välillä kuvan näkymään ja välillä menee pystyviivoiksi koko nayttö ja sama pätee ulkoiseen näyttöön, eli piirissä vikaa (kai?). Tai sitten siinä pci?-väylässä, joten pitäisi saada toinen kortti kokeiltavaksi ja uusi maksaa hunajata ja niitä ei saa mistään… :frowning: kele! Hyvä kone kun muuten olisi.

Saisko noista yhden ehjän? Tosin minä kun olen +4000km matkan päässä…

[quote=“odysseus, post:6, topic:1149”][quote author=eero link=topic=1255.msg6686#msg6686 date=1283327933]

Voi olla.


Eero
[/quote]

Tuo onkin paha jos noin on. Ellei se sitten ole läppäri, jossa on se pikkukortti sisällä…

Mulla on yksi <3v vanha Acer “jotain hienoa”, tyyliin AMD 64bit, 2GB RAM, jne jne, jossa NVidia (se erillinen ohjain siis!!) ja jopa 2 kovalevyn paikkaa!!! ja siinä on vikaa siten, että saan välillä kuvan näkymään ja välillä menee pystyviivoiksi koko nayttö ja sama pätee ulkoiseen näyttöön, eli piirissä vikaa (kai?). Tai sitten siinä pci?-väylässä, joten pitäisi saada toinen kortti kokeiltavaksi ja uusi maksaa hunajata ja niitä ei saa mistään… :frowning: kele! Hyvä kone kun muuten olisi.

Saisko noista yhden ehjän? Tosin minä kun olen +4000km matkan päässä…[/quote]

En ole minipci:ssä olevaa näytönohjainta vielä nähnyt. taidan purkaa palasiksi tuon ja saat varaosat jos haluat, niin postikuluilla :wink:


Eero

[quote=“eero, post:7, topic:1149”][quote author=odysseus link=topic=1255.msg6688#msg6688 date=1283356241]

Tuo onkin paha jos noin on. Ellei se sitten ole läppäri, jossa on se pikkukortti sisällä…

Mulla on yksi <3v vanha Acer “jotain hienoa”, tyyliin AMD 64bit, 2GB RAM, jne jne, jossa NVidia (se erillinen ohjain siis!!) ja jopa 2 kovalevyn paikkaa!!! ja siinä on vikaa siten, että saan välillä kuvan näkymään ja välillä menee pystyviivoiksi koko nayttö ja sama pätee ulkoiseen näyttöön, eli piirissä vikaa (kai?). Tai sitten siinä pci?-väylässä, joten pitäisi saada toinen kortti kokeiltavaksi ja uusi maksaa hunajata ja niitä ei saa mistään… :frowning: kele! Hyvä kone kun muuten olisi.

Saisko noista yhden ehjän? Tosin minä kun olen +4000km matkan päässä…

[/quote]

En ole minipci:ssä olevaa näytönohjainta vielä nähnyt. taidan purkaa palasiksi tuon ja saat varaosat jos haluat, niin postikuluilla :wink:


Eero[/quote]

pitäisi saada joku distro joka boottaa verkkoon ja pistää sshd:n päälle, niin voisin tsekata mikä tuon koneen status on.

dvd asema tuntuu jauhavan, mutta outputtia ei tule…


Eero

Minipcissä? Miksi sen pitäisi olla PCI:ssä? Eikö ne käytä AGP:tä ja uudemmat sitten PCI-E:tä (siis väylänä). Minulla on ainakin tässä muunnellulla MXM-liittimellä oleva PCI-E-näyttis, joten se on vaihdettavissa, mutta ei päivitettävissä.

[quote=“Tomin, post:9, topic:1149”][quote author=eero link=topic=1255.msg6693#msg6693 date=1283358167]
En ole minipci:ssä olevaa näytönohjainta vielä nähnyt. taidan purkaa palasiksi tuon ja saat varaosat jos haluat, niin postikuluilla ;)[/quote]
Minipcissä? Miksi sen pitäisi olla PCI:ssä? Eikö ne käytä AGP:tä ja uudemmat sitten PCI-E:tä (siis väylänä). Minulla on ainakin tässä muunnellulla MXM-liittimellä oleva PCI-E-näyttis, joten se on vaihdettavissa, mutta ei päivitettävissä.
http://en.wikipedia.org/wiki/MXM[/quote]

Kannettavassa?

OK, en ole tuollaisia nähnyt.


Eero

[quote=“eero, post:10, topic:1149”][quote author=Tomin link=topic=1255.msg6695#msg6695 date=1283358849]

Kannettavassa?

OK, en ole tuollaisia nähnyt.


Eero[/quote]

Väylä ei tarkoita liitintä, eikö niin. :slight_smile: Mutta noita MXM:iä on olemassa, tosin en tiedä sitten miten paljon käytössä ja niitä vain PCI-E-korteilla.

[quote=“Tomin, post:11, topic:1149”][quote author=eero link=topic=1255.msg6696#msg6696 date=1283362268]

Väylä ei tarkoita liitintä, eikö niin. :slight_smile: Mutta noita MXM:iä on olemassa, tosin en tiedä sitten miten paljon käytössä ja niitä vain PCI-E-korteilla.[/quote]

Voi olla, en ole kertaakaan tuollaista nähnyt vaikka 10 vuotta on pc uraa takana. kannettaviakin olen purkanut paljon.


Eero

[quote=“eero, post:10, topic:1149”]Kannettavassa?

OK, en ole tuollaisia nähnyt.

Eero[/quote]

Se on tuommoinen 6cm x 7cm (noin) erillinen kortti, joka on siinä läppärissä sisällä. eiköhän tuo ole PCIe-väylää.
Kortti on NVidia GeForce 7000M ja kone on Acer Aspire 7520…

http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire7520/Aspire7520sp2.shtml

Mielenkiintoinen masiina tosiaan kun siinä on kaksi SATA paikkaa, eli kovalevyä saa kivasti! ->syö tosin akkua varmaan aika lailla…

[quote=“eero, post:8, topic:1149”]pitäisi saada joku distro joka boottaa verkkoon ja pistää sshd:n päälle, niin voisin tsekata mikä tuon koneen status on.

dvd asema tuntuu jauhavan, mutta outputtia ei tule…


Eero[/quote]
http://www.sysresccd.org/Main_Page

Tuo muistaakseni pistää sshd:n päälle oletuksena. Tosin verkkoon yhdistämisestä en mene takuuseen. Tietenkin jos masokistin vikaa on niin voithan kokeilla käynnistää tuon ja yrittää painella oikeita komentoja :D.

[quote=“varaani, post:14, topic:1149”][quote author=eero link=topic=1255.msg6694#msg6694 date=1283358457]
pitäisi saada joku distro joka boottaa verkkoon ja pistää sshd:n päälle, niin voisin tsekata mikä tuon koneen status on.

dvd asema tuntuu jauhavan, mutta outputtia ei tule…


Eero
[/quote]
http://www.sysresccd.org/Main_Page

Tuo muistaakseni pistää sshd:n päälle oletuksena. Tosin verkkoon yhdistämisestä en mene takuuseen. Tietenkin jos masokistin vikaa on niin voithan kokeilla käynnistää tuon ja yrittää painella oikeita komentoja :D.[/quote]

Tuo System Rescue CD on ihan hyvä, mutta komentorivit pitää kyllä osata… Tai no meneehän se äksään, mutta… …

Menisikös helpommin BackTrack? Siinä olisi ainakin liuta ohjelmia valmiina (lieneekö sopivia mutta…)!

http://www.backtrack-linux.org

[quote=“odysseus, post:15, topic:1149”][quote author=varaani link=topic=1255.msg6705#msg6705 date=1283434749]

http://www.sysresccd.org/Main_Page

Tuo muistaakseni pistää sshd:n päälle oletuksena. Tosin verkkoon yhdistämisestä en mene takuuseen. Tietenkin jos masokistin vikaa on niin voithan kokeilla käynnistää tuon ja yrittää painella oikeita komentoja :D.
[/quote]

Tuo System Rescue CD on ihan hyvä, mutta komentorivit pitää kyllä osata… Tai no meneehän se äksään, mutta… …

Menisikös helpommin BackTrack? Siinä olisi ainakin liuta ohjelmia valmiina (lieneekö sopivia mutta…)!

http://www.backtrack-linux.org[/quote]

Luovuin jo projektista, otin vaan datat levyltä talteen. X:äähän ei ammattilainen käytä…


Eero