S-posti- ja www-palvelin

Saako tänne laittaa työpaikkailmoituksia tai ei, se on nyt sitten ylläpitäjistä kiinni, joten tavallaan koputan kepillä jäätä.
Saatan tarvita ainakin sähköposti- ja www-palvelimen tekijää syksyn mittaan. Lisäoptiona olisi pgp-avainpalvelin ja uutisryhmiä.
Apachella on pitkät perinteet www:n parissa, joten se lienee paras valinta.
Sähköpostiksi taitaa toimia parhaiten Dovecot ja jos haluaa webmailin niin lisäksi Postfix ja Squirrelmail. Roskapostisuodatukseen ei aluksi olisi tarkoitus kiinnittää huomioita, mutta harmaalistaus ja sweetpot olisi tehtävä helposti käyttöönotettaviksi.
Toteutus tulee oikeaan käytöön, ja toisinsanoen haluan jonkun oikeasti perehtyneen asialle. Muuten hoitaisin itse.
Viritelmästä on tarkoitus tehdä mahdollisimman vakaa. Toisinsanoen Debian (toivottavasti ilman työpöytäympäristöä) taitaa olla paras valinta tähän.
Itse palvelinkoneeksi on tulossa HP Proliant. Ei mikään tolkuttoman vanha, muttei niin uusi että kehtaisi rasittaa sitä ainakaan KDE:llä.
Kyselen vähän alustavasti mihin hintaan tällainen on toteutettavissa. Youtuben opetusvideoiden perusteella ainakaan aikaa ei pitäisi mennä tolkuttomasti.

[quote=“Cerre, post:1, topic:1110”]Saako tänne laittaa työpaikkailmoituksia tai ei, se on nyt sitten ylläpitäjistä kiinni, joten tavallaan koputan kepillä jäätä.
Saatan tarvita ainakin sähköposti- ja www-palvelimen tekijää syksyn mittaan. Lisäoptiona olisi pgp-avainpalvelin ja uutisryhmiä.
Apachella on pitkät perinteet www:n parissa, joten se lienee paras valinta.
Sähköpostiksi taitaa toimia parhaiten Dovecot ja jos haluaa webmailin niin lisäksi Postfix ja Squirrelmail. Roskapostisuodatukseen ei aluksi olisi tarkoitus kiinnittää huomioita, mutta harmaalistaus ja sweetpot olisi tehtävä helposti käyttöönotettaviksi.
Toteutus tulee oikeaan käytöön, ja toisinsanoen haluan jonkun oikeasti perehtyneen asialle. Muuten hoitaisin itse.
Viritelmästä on tarkoitus tehdä mahdollisimman vakaa. Toisinsanoen Debian (toivottavasti ilman työpöytäympäristöä) taitaa olla paras valinta tähän.
Itse palvelinkoneeksi on tulossa HP Proliant. Ei mikään tolkuttoman vanha, muttei niin uusi että kehtaisi rasittaa sitä ainakaan KDE:llä.
Kyselen vähän alustavasti mihin hintaan tällainen on toteutettavissa. Youtuben opetusvideoiden perusteella ainakaan aikaa ei pitäisi mennä tolkuttomasti.[/quote]

Laitan infoa privatena.

Eero