Salasana ja leikepöytä

Olen tavannut käyttää leikepöytää salasanan siirtämiseen oman koneeni OO:lla ylläpitämästäni “salasanatiedostosta” wikin kirjautumislaatikkoon. Aikaisemmin se toimi (kuten kaikilla muillakin sivuilla), mutta nyt ei enää pelitä.

Siirryin eilen Fedora 9:ään ja ehdin jo väittää että olen löytänyt vain yhden ongelman.

Tuleeko leikepöydän mukana jotain näkymätöntä nöyhtää vai onko wiki kiristänyt kirjautumiskriteereitään vai mistä on kyse?

Mmmh, jaa, wikin puolella ei ole muutettu kyllä mitään. Ei tule mitään kummempaa syytä tuolle mieleen, mutta kiertotienähän voit tallentaa salasanan selaimen muistiin tai käyttää “muista minut” -namiskaa wikissä.

Taitaa olla OO2.4.1:n ja F9:n välillä yhteensopimattomuuksia.

Tuplaklikkasin OO:ssa olevaa salasanani ja kopioin sen leikepöydälle ja sitten liitin sen Bluefishissä avoinna olleeseen tiedostoon. Sinne tuli kaksi riviä: salasana ja sen alle yksi tyhjä rivi. Aivankuin OO lisäisi leikepöydelle tulevan materiaalin perään yhden enterin! OO:n sisäisissä kopioinneissa tätä ei esiinny.

Tätä voisi joku F8 tai vanhempaakin Fedoraa käyttävä kokeilla omassa koneessaan. En muista, että F5:ssä olisi ollut tällaista vikaa. Olisiko F9:n ominaisuus?

Löysin kömpelön ratkaisun.

Kun olen Control+V’llä liittänyt leikepöydän tekstin johonkin, niin välittömästi sen jälkeen näppään kerran backspacea, jolloin ylimääräinen ”enter” poistuu. Olen kokeillut muutamissa salasanakentissä ja myös Bluefishissä.

Vaan on ärsyttävä bugi.

[quote=“Seppo Jyrkinen, post:4, topic:281”]Löysin kömpelön ratkaisun.

Kun olen Control+V’llä liittänyt leikepöydän tekstin johonkin, niin välittömästi sen jälkeen näppään kerran backspacea, jolloin ylimääräinen ”enter” poistuu. Olen kokeillut muutamissa salasanakentissä ja myös Bluefishissä.

Vaan on ärsyttävä bugi.[/quote]

Itselläni on Fedora 9:n Konquerorissa ilmenevä, vielä ärsyttävämpi bugi. Ctrl+V nimittäin liittää kopioidun tekstin kahteen kertaan. Hiiren valikosta Liitä valitsemalla teksti liitetään vain kerran. Liittyvätköhän nämä jollain tapaa toisiinsa?

Lohdullista, että en ole ainoa moniongelmainen :slight_smile:

Analyysiä

a) Leikepöydän liittämisvaiheessa tulee liittämisen jälkeen rivinvaihto, jos alkuperäinen leike on peräisin OpenOffice Writestä tai Calcista ja tallennus on Bluefish tai salasanakenttä.

Sen sijaan jos alkuperäinen lähde on Firefox, Bluefish, Inkscape tai Thunderbird, niin ongelmaa ei esiinny.

b) Käänteisenä, ensin rivinvaihto ja sen jälkeen liittäminen, tulee esiin, jos alkuperäinen leike on peräisin OpenOffice Writestä tai Calcista ja tallennus tehdään Thunderbirdiin.

Sen sijaan jos lähde on OO Calc, Bluefish, Inkscape tai Firefox niin Thunder toimii kuten pitääkin.

Minulla ongelma ilmenee riippumatta siitä, annanko Control+V komennon näppikseltä vai valikosta vaiko hiiren kautta.

Eli pahin syntinen on OpenOffice Write ja pikkupaha Calc, yhdessä F9:n kanssa.