Sendmailin konffaus..?

Toivottavasti tältä raadilta löytyisi hyviä ideoita siitä kuinka sendmail tulisi konffata, jotta sendmail alkaisi pelittämään… Tarvetta olisi saada vain lähetys toimimaan.

Lähetyssssongelmana varmaankin näkyy kun yritän testata telnetillä smtp:tä, niin kaikki 'EHLO ’ , päätyy aina localhost.localdomiin. Mitään dns-kyselyjä tämä ehlo ei liipaise.

Onko ideoita?

[quote=“ilarika, post:1, topic:442”]Toivottavasti tältä raadilta löytyisi hyviä ideoita siitä kuinka sendmail tulisi konffata, jotta sendmail alkaisi pelittämään… Tarvetta olisi saada vain lähetys toimimaan.

Lähetyssssongelmana varmaankin näkyy kun yritän testata telnetillä smtp:tä, niin kaikki 'EHLO ’ , päätyy aina localhost.localdomiin. Mitään dns-kyselyjä tämä ehlo ei liipaise.

Onko ideoita?[/quote]

Mikä linuks versio sinulla?

  • Fedora Release 9
  • sendmail 8.14.2

[quote=“ilarika, post:3, topic:442”]- Fedora Release 9

  • sendmail 8.14.2[/quote]

http://www.sendmail.org/doc/sendmail-current/doc/op/op.pdf

Itse en pystynyt tuota sivustoa lukemaan kokonaan, kun pdf alko mulle valittaan jostain ohjelma ongelmasta. Mutta olettaisin että tuolta löytyisi jotakin asetuksistakin.

Juu - arvaa vaan kuinka paljon sitä on yritetty lukea :slight_smile: ja parametrejä on vaihdeltu eri asentoihin. No luck!

No toivottavasti, joku minua viisaanpi ja kokeneempi osaa auttaa sinua tässä asiassa paremmin. Onnea matkaan = )

[quote=“ilarika, post:3, topic:442”]- Fedora Release 9

  • sendmail 8.14.2[/quote]
    Dokumentointia löytynee sinultakin ihan omalta kovalevyltä:
    /usr/share/doc/sendmail-8.14.2
    Itse konffauksiin ei minusta ole sen enempää hyötyä.