Skype kenkkuilee

Jouduin asentaan Suseni (10.3) uudelleen kun se sekos ilmeisesti omien päivitysintoilusotkujeni vuoksi sen verran pahasti (mun mielestäni) ja nyt tuo Skypen pihkura ei meinaa millään mun säätämilläni toimia.

Mä kuulen todella hyvin muiden puheet, mutt ne pihahdustakaan mun puheesta vaikkas kuin ‘karjuisin’

Skype on siis se ns vakaa 1.4.0.118

Voisko joku laittaa vaikkas näkösälle tänne omat toimivat säätönsä kaikilta kolmelta kmixin välilehdeltä tai muuten kertoa selkeesti mitä päälle ja mitä vaimentaa, jne… siis punaiset ja vihreet täpit mainiten.

Mull on joku integroitu äänikortti täss koneessa. Ja Sype toimi siis aiemmin OK, mutt enhän mä niitä asetuksia muistiin ollu laittanu. Sen toki muistan, ettei säätö aiemminkaan oo mikään helppo nakki ollu.

OK - löysin säädöt ‘ihan itte’ …kun toisen levyn (vaihtokelkalla oleva) Skype toimi sillee ‘out off the box’ -periaatteella. Joten sieltä sain ‘luntattua’ säädöt.
Ja ne muuten oli selvästi vähäisemmät, kuin mitä yritin.

Jos jollain toisella jostain kumman syystä sattuis oleen hankaluuksia Skypen kanssa, niin mun säädöt on:

KMixerin sisääntulolehdellä
punainen täppä:

  • 3D control-central
  • 3D control-depth
  • Mic
  • IEC958…
  • Capture

vihreä täppä:

  • CD …vaikkas musta kummalta tuntuukin…

ulostulo-välilehdellä
vihreä täppä:

  • Master
  • Master mono
  • PCM

kytkin-lehdellä:
vihreä/keltainen täppä:

  • externa apli…
  • ja sitt sillä 20 db lisäpuhtia-kohdassa

Vähän offtopikkia, mutta Skype 2.0.0.43:n on saatavilla OpenSUSElle ja olen lukenut, että on vakaa.

Videopuhelutuki mukana. Varmaan tiesitkin, mutta kerroin nyt siltä varalta, jos näin ei olekaan.

toki tiedän ja senkin, että uusinkin Skype on vielä beta eli kehitysversio, ei final eli 'valmis’
Mutt jos toimii hyvin, niin ääni kuin kuvakin eikä vie kaikkea prosutehoa, niin kuin edellinen xxx.27-versio, niin pitäneepä jossain vaiheessa ottaa kokeiluun nykyisen officialin 1.4.0.118 sijaan tai rinnalle.