Spotify linux clientit?

Oletteko mitä spotify clienttejä linuxissa käyttäneet? Itselläni on premium accountti, eli kiinnostaisi kokemukset despotify pohjaisista.

Perusclientti toki toimii winellä… mutta…


Eero

Tällä hetkellä linuxiin ei löydy muuta tapaa käyttää Spotifyta kuin tuo itse mainitsemasi wine emulaattori.
Spotify itsekki kehottaa asentamaan tuo wine ja jos tarvitset apua winen asenukseen niin eiköhän tämä linkki hieman pelasta päivääsi.

http://www.spotify.com/en/help/faq/wine/

[quote=“convert, post:2, topic:765”]Tällä hetkellä linuxiin ei löydy muuta tapaa käyttää Spotifyta kuin tuo itse mainitsemasi wine emulaattori.
Spotify itsekki kehottaa asentamaan tuo wine ja jos tarvitset apua winen asenukseen niin eiköhän tämä linkki hieman pelasta päivääsi.

http://www.spotify.com/en/help/faq/wine/[/quote]

Äläs kehtaa huijata! jotify ja despotify toimii nativiisti linuxissa…


Eero

Minäkin käytän mieluiten tuota virallista clienttiä. Vaihtoehtoisiakin on tullut vilkaistua, mutta ne ovat enimmäkseen vaikuttaneet paitsi keskeneräisen oloisilta, myös ominaisuuksiltaan aika rajallisia. Offline-tilaa tuskin on ikinä niihin tulossakaan, kun jonkin verran kuitenkin Spotify AB vahtii, mitä ne tekevät.

Spotify kuitenkin on joka tapauksessa varsin epävapaa palvelu, joten en näe kovin mielekkäänä hakea siihen avoimen lähdekoodin ohjelmaakaan. Käytön jatkuvuus on joka tapauksessa sidottu Spotify AB:n menestykseen ja päätöksiin.

Virallista Linux-natiivia asiakasohjelmaakaan en ole osannut kaivata, kun tuo Windows-versio toimii Winellä niin hyvin. Uskoisin jopa, että se on melko kestävä ratkaisu, sillä Win32:n rajapinnat ovat varsin vakaita sekä API- että binääritasolla. Kun niistä lisäksi on Wineksi kutsuttu vapaa GNU/Linuxilla toimiva toteutus, niin ei minusta ole mielekästä lähteä tekemään jotain muuta rajapintaa vasten toista asiakasohjelmaa, ellei sitten haluta todella hyvin integroida ohjelmaa muuhun GNU/Linux -järjestelmään.

Lähinnä itse toivoisin, että Spotify alkaisi pitää Winen uusinta vakaata versiota (Tällä hetkellä siis 1.0) virallisesti tuettuna alustana, eikä vain sanoisi että se ehkä toimii. Vähän kuitenkin näyttäisivät sitä siellä päässä jo nytkin testailevan, kun minusta Spotify ei yli puolen vuoden käytön aikana ole vaatinut esim. Winen päivittämistä uudempaan.

Premium-tunnusta olen kesän alusta tuossa pitänyt, ja kyllä sitä ihan kohtuuhyvin verran tulee kuunneltua. Kunhan pitävät huolen että asiakasohjelma toimii hyvin lähes millä tahansa GNU/Linux-jakelulla, on tuo minusta ihan hyvä palvelu.

[quote=“muep, post:4, topic:765”]Minäkin käytän mieluiten tuota virallista clienttiä. Vaihtoehtoisiakin on tullut vilkaistua, mutta ne ovat enimmäkseen vaikuttaneet paitsi keskeneräisen oloisilta, myös ominaisuuksiltaan aika rajallisia. Offline-tilaa tuskin on ikinä niihin tulossakaan, kun jonkin verran kuitenkin Spotify AB vahtii, mitä ne tekevät.

Spotify kuitenkin on joka tapauksessa varsin epävapaa palvelu, joten en näe kovin mielekkäänä hakea siihen avoimen lähdekoodin ohjelmaakaan. Käytön jatkuvuus on joka tapauksessa sidottu Spotify AB:n menestykseen ja päätöksiin.

Virallista Linux-natiivia asiakasohjelmaakaan en ole osannut kaivata, kun tuo Windows-versio toimii Winellä niin hyvin. Uskoisin jopa, että se on melko kestävä ratkaisu, sillä Win32:n rajapinnat ovat varsin vakaita sekä API- että binääritasolla. Kun niistä lisäksi on Wineksi kutsuttu vapaa GNU/Linuxilla toimiva toteutus, niin ei minusta ole mielekästä lähteä tekemään jotain muuta rajapintaa vasten toista asiakasohjelmaa, ellei sitten haluta todella hyvin integroida ohjelmaa muuhun GNU/Linux -järjestelmään.

Lähinnä itse toivoisin, että Spotify alkaisi pitää Winen uusinta vakaata versiota (Tällä hetkellä siis 1.0) virallisesti tuettuna alustana, eikä vain sanoisi että se ehkä toimii. Vähän kuitenkin näyttäisivät sitä siellä päässä jo nytkin testailevan, kun minusta Spotify ei yli puolen vuoden käytön aikana ole vaatinut esim. Winen päivittämistä uudempaan.

Premium-tunnusta olen kesän alusta tuossa pitänyt, ja kyllä sitä ihan kohtuuhyvin verran tulee kuunneltua. Kunhan pitävät huolen että asiakasohjelma toimii hyvin lähes millä tahansa GNU/Linux-jakelulla, on tuo minusta ihan hyvä palvelu.[/quote]

Itse olen kaivannut N900 clienttiä.


Eero

Ite käytän winellä spotifyä, mutta vois jossain välissä tuota jotifyä kokeilla…

ps. Despotify sivuilta löytyy aika monta muutakin ehdokasta: http://despotify.se/2010/02/11/open-source-spotify-clients-and-development-frameworks/