Suomalainen linuxpelaajien yhteisö - halukkaita projektiin? [LYKÄTTY]

Olen valmistunut datanomiksi ja osaan useita eri ohjelmointikieliä joita tarvitaan web-maailmassa.
Tuon lisäksi olen pyöritellyt kotona LAMP-serveriä, jotta pystyin tekemään koulutöitä (eli web-sivuja).
Joten tietoa löytyy tietokannoista verkkosivuihin. :slight_smile:
Jonkun verran osaa kuviakin muokata. Sitä kun tarvitaan ulkoasun tekemiseen.

Oletko ajatellut sivujen ulkoasua? (värejä, tyyliä, logoa, nimeä)
Toteutetaanko Wiki ja foorumi joitain valmiita palikoita käyttäen esim. MediaWikiä ja vaikka SMF:ää?

[quote=“varaani, post:21, topic:898”]Olen valmistunut datanomiksi ja osaan useita eri ohjelmointikieliä joita tarvitaan web-maailmassa.
Tuon lisäksi olen pyöritellyt kotona LAMP-serveriä, jotta pystyin tekemään koulutöitä (eli web-sivuja).
Joten tietoa löytyy tietokannoista verkkosivuihin. :slight_smile:
Jonkun verran osaa kuviakin muokata. Sitä kun tarvitaan ulkoasun tekemiseen.

Oletko ajatellut sivujen ulkoasua? (värejä, tyyliä, logoa, nimeä)
Toteutetaanko Wiki ja foorumi joitain valmiita palikoita käyttäen esim. MediaWikiä ja vaikka SMF:ää?[/quote]

Nykyinen raakile on rakennettu phpBB3:n ja DokuWikin päälle. DokuWiki riittää tarpeisiin, MediaWiki on turhan raskas ja näiden sivujen yhteensulattaminen toimi helpommin DokuWikillä. Ulkoasu on hopeanharmaa (tulee vähän ironisesti mieleen MacOSX :smiley: ) joka pitkälti noudattaa erästä nimeltämainitsematonta phpBB3 teemaa. Logon tekemisestä sinun ei tarvitse kantaa huolta, se nimittäin hoituu. Eräs tuntemani henkilö lupautui tekemään logon, mutta nämä sivujen keskeneräisyys tuli esteeksi. Kyseinen henkilö osaa siis piirtää ja käyttää Gimppiä (tai Photoshoppia) melkoisen taitavasti.

Lähetän sinulle pm sivuston nykyisen osoitteen, jotta näet millainen ratkaisu tulee jotakuinkin olemaan. Voit mahdollisesti jatkaa siitä eteenpäin, tai jos mielestäsi on helpompi, aloittaa puhtaalta pöydältä.

Mutta lisäkysymys tuohon “alan kokemukseen”… Mites se pelaamispuoli pelaajana? :smiley:

Edit: Osoitetta en siis halua laittaa julkiseen levitykseen sen takia, että homma ei ole lähelläkään valmista vaan on ns. “pre-alpha”. :smiley:

Pelaajana on aloitettu vahvasti ekaluokkalaisena The Lost Vikingsien kanssa. Koneen tehoistakaan ei ole mitään hajua, kun se peli oli tärkeämpi silloin :D.

Viime aikoina on tullut pelailtua mm. Batmaniä, RA3:sta, Machinarium, World of Goo kaksi jälkimmäistä tietty Linux-versioina. Seuraavaksi kiikarissa Assassin’s Creed 2, kunhan se julkaistaan PC:lle.

Itse olen laiskuudessani tyytynyt natiivien Windows-pelien käyttämiseen Windowsilla, mutta jos sun ohjeet toimii niin voihan tuota vaikka kokeilla joskus että kuinka ne pelit pyörähtää Linukalla käyntiin.

btw. Ei nuo sivustot nyt ihan niin alussa ole kuin mitä luulin. Olisko sulla lähdekoodia jossain järkevässä paketissa niin pääsis vähän tutustumaan tuon sivuston konepellin alle.

[quote=“varaani, post:23, topic:898”]Pelaajana on aloitettu vahvasti ekaluokkalaisena The Lost Vikingsien kanssa. Koneen tehoistakaan ei ole mitään hajua, kun se peli oli tärkeämpi silloin :D.

Viime aikoina on tullut pelailtua mm. Batmaniä, RA3:sta, Machinarium, World of Goo kaksi jälkimmäistä tietty Linux-versioina. Seuraavaksi kiikarissa Assassin’s Creed 2, kunhan se julkaistaan PC:lle.

Itse olen laiskuudessani tyytynyt natiivien Windows-pelien käyttämiseen Windowsilla, mutta jos sun ohjeet toimii niin voihan tuota vaikka kokeilla joskus että kuinka ne pelit pyörähtää Linukalla käyntiin.

btw. Ei nuo sivustot nyt ihan niin alussa ole kuin mitä luulin. Olisko sulla lähdekoodia jossain järkevässä paketissa niin pääsis vähän tutustumaan tuon sivuston konepellin alle.[/quote]

Koetan saada ne jotenkin käsiini, pitää vain sanoa nykyiselle kehittäjälle “You’re fired” niinkuin Diilissä konsanaan. Mutta, nyt pariksi päiväksi siirryn hieman pimentoon, niin paljon IRL asioita hoidettavana ettei ehdi tätä paljoa miettiä. Ilmoittelen tai kyselen lisää myöhemmin.

Tässä hetken aikaa pohdittuanu olen tullut siihen lopputulokseen, ettei minun osaltani ole järkevää aloittaa proejktia - vielä. Minulla on nimittäin aivan helkkarin paljon tekemistä keväällä, jopa nyt, joten projektin kanssa säätämiselle ei jäisi oikeastaan yhtään aikaa. Katsotaan uusiksi sitten kun on ylioppilaan hattu päässä ja opiskelupaikka turvattu, eli ensi kesänä. :slight_smile:

Jos joku muu haluaa ottaa kokonaan ohjat haltuunsa niin siitä vain, olen henkisenä tukena. :smiley: