Suosikkitetris (muut "pikkupelit"?)

Itse suosin KDE:n ksirtetiä, mutta Bastard Tetriskin on silloin tällöin lystikästä ajanvietettä. Mitäpäs muita pikkupelejä pelailette?

Perinteinen tetris-bsd on mainiota viihdettä.

Kyllähän se on tuo KDE:n “oletustetris” mitä tulee pelailtua ja muista pikkupeleistä mainittakoon KDE:n Pasianssi…

Yksi mahtava pikkupeli on tekstipohjainen moon-buggy.

Mikä olisi hyvä pikkupeli “pikkuisille” kuten Potatoman on. Minun kokemukseni mukaan ainoa todella kiinnostava on PPracer, mutta se vaatii 3D kiihdytyksen, mikä joillekin linuxille on tosi takkuista saada toimimaan eikä joillekin kuten Xandros onnistu millään (GeForce 6200 kortti).

Gcompris ja Childsplay sisältävät monia pikkupelejä. Varsinkin Gcompriksessa on monen ikäisille pelejä. Ovat enimmäkseen opetuspelejä, alkaen hiiren käytön harjoittelusta kerto- ja jakolaskuihin. Gcompris osittain suomenkielinen (kielipaketti pitää itse asentaa, en muista nimeä, mutta muistaakseni ohjelma osaa kertoa tarvittavan paketin nimen kun puheääniä käyttävän pelin käynnistää).

t. Markus

Se oli joku 3D-Tetris joskus vuonna 1988 dossille kun jostain kaverilta sain kopsattua. Sitä tuli tahkottua niin paljon että mopon virittäminenkään ei enää kiinnostanut :smiley:

Blockout, kenties? Itse ainakin muistan pelailleeni tuota 286-koneella. Hieno peli, ehdottomasti.

Juu, blockouttia tahkosin joskus itsekin hieman, mutta päähän siinä meinasi tulla kipeäksi. Kaksikin ulottuvuutta riittää Tetrikseen aivan mainiosti :stuck_out_tongue:

Mielestäni sen nimi ei ollut blockout, tosin voihan tuo muisti helposti pettää. Pelikenttä ja palikat olivat yksi yhteen tämän kanssa mutta sivuilla olevat valikot hieman erilaisia.
Tosin muisti saattaa kyllä pettää pahasti noiden valikoidenkin suhteen.

Kyllä se oli blockout :wink:

Mistä “blockout”?