Suse 11.2, gnome ja hp f4580

miten saan toimimaan scannerin tosta vekottimesta. en saa hplip-3.9.12.run ajettua tyssää järjestelmä salasanaan sanoo että incorrekt. mikä avuksi?

Mitä teet ja miten asennat?

pääkäyttjätilassa avaan gnomepäätteen ja ajan komennon sh hplip-3.9.12.run
muuten lähtee toimintaan mutta kun olen kirjoittanut järjestelmäsalasanan painanu entteriä se jää oottleen muutamaksi minuutiksi ja kertoo incorrekt password ja jotain eli homma tyssää siihen.

[quote=“jarmo52, post:3, topic:1004”]pääkäyttjätilassa avaan gnomepäätteen ja ajan komennon sh hplip-3.9.12.run
muuten lähtee toimintaan mutta kun olen kirjoittanut järjestelmäsalasanan painanu entteriä se jää oottleen muutamaksi minuutiksi ja kertoo incorrekt password ja jotain eli homma tyssää siihen.[/quote]

Voisit kokeilla mennä rootiksi ensin vaikka (su - ja antamalla salasanan) ja sitten sh ./hplip-3.9.12.run

Jos se rootin salasana on oikeasti väärin…


Eero

Minä melkein tarkistaisin, että saako (tai miten saa) hplip:n asennettua OpenSusen RPM-paketeista. Tuo vaikuttaa siltä, että ollaan asentamassa jollain HP:n omalla skriptillä?

oikeassa olet, on kysymyksessä hp:n oma paketti. open suselta ei löidy kuin 4400 sarjaan asti. Onkohan liian uusi laite ettei kukaan ole kerinnyt tehdä asialle mitään?

lukukertoja näytti olevan 252. Silti kukaan ei halunnut auttaa minua. Ei väliä selvitin ite ongelman. päivän jatkoja…

Niin, et toimittanut tarvittavia infoja.


Eero

Minusta tämä on vähän ikävä asenne tai ainakin kuulostaa sellaiselta. :-\ Itse ainakin pyrin auttamaan, kun uskon pystyväni siihen, mutta en tosiaankaan osaa kaikkea (lähellekkään). Ja voihan joku aihe joskus jäädä huonolle lukemiselle jostain syystä, jolloin ei tulekkaan autettua vaikka pysytyisikin. Niitä aiheita voi tietysti aina “korottaa” kysymällä uudestaan (esim. viikon päästä edellisestä postauksesta eli ei kuitenkaan ihan heti).
Ja tosiaan kuten eero mainitsi voisi sen ratkaisun aina kertoa muillekin. :slight_smile: