Taas pari ongelmaa

Näppäimet ei toimi kunnolla kun painan nappia pohjaan, niin pelin mukaan rämpytän sitä nappia noin 20 kertaa sekunnissa. >__<
Pyöritän peliä siis Winella ja kyllä koko peli toimii muuten niin hyvin kuin pitääkin, eli en usko että missään muussa on vika.

Toisesta ongelmasta olin kysynyt LAAAGGGG aiheessa, mutta en saanut vastausta. Ongelma oli siis se, että useimpien pelien ääniefektit tulevat myöhässä. Pahimmillaan 1.5 sekuntia.

Valitettavasti Wine on vain kompromissi, eikä sitä ole mielekästä käyttää varsinkin jos pelaat paljon windows pelejä. Silloin kannattaa suosiolla käyttää Windowsia. Parhaiten wine toimii DX9-aikaisilla ja sitä nuoremmilla peleillä.

Kannattaa tarkistaa WineHq, kuten sinulle on varmasti neuvottukin. Sieltä löydät pelin soveltuvuuden winellä käytettäväksi, sekä käytännön neuvoja, miten joku sovelma saadaan toimimaan. Turha kuitenkaan odottaa, että joku Crysis pöyrisi linuxilla täysin ongelmitta

[quote=“Immo, post:2, topic:866”]Valitettavasti Wine on vain kompromissi, eikä sitä ole mielekästä käyttää varsinkin jos pelaat paljon windows pelejä. Silloin kannattaa suosiolla käyttää Windowsia. Parhaiten wine toimii DX9-aikaisilla ja sitä nuoremmilla peleillä.

Kannattaa tarkistaa WineHq, kuten sinulle on varmasti neuvottukin. Sieltä löydät pelin soveltuvuuden winellä käytettäväksi, sekä käytännön neuvoja, miten joku sovelma saadaan toimimaan. Turha kuitenkaan odottaa, että joku Crysis pöyrisi linuxilla täysin ongelmitta[/quote]
Tiedoksi: En käyttäisi ollenkaan ubuntua, jos minulla olisi Windows tai jos Windows edes toimisi. Käytän Ubuntua vain koska Windows ei jostain syystä toimi tällä koneella.

Sain muuten tuon näppäin-ongelman hoidettua. Jos joku haluaisi myös tietää (jos on sama ongelma) sanokoon niin voin kertoa.

[quote=“Doping_Kala, post:3, topic:866”][quote author=Immo link=topic=887.msg4729#msg4729 date=1255694522]
Valitettavasti Wine on vain kompromissi, eikä sitä ole mielekästä käyttää varsinkin jos pelaat paljon windows pelejä. Silloin kannattaa suosiolla käyttää Windowsia. Parhaiten wine toimii DX9-aikaisilla ja sitä nuoremmilla peleillä.

Kannattaa tarkistaa WineHq, kuten sinulle on varmasti neuvottukin. Sieltä löydät pelin soveltuvuuden winellä käytettäväksi, sekä käytännön neuvoja, miten joku sovelma saadaan toimimaan. Turha kuitenkaan odottaa, että joku Crysis pöyrisi linuxilla täysin ongelmitta
[/quote]
Tiedoksi: En käyttäisi ollenkaan ubuntua, jos minulla olisi Windows tai jos Windows edes toimisi. Käytän Ubuntua vain koska Windows ei jostain syystä toimi tällä koneella.[/quote]
Minullakin oli myös joskus tietokone, jossa Windows 98 vaan ei toiminut luotettavasti millään. Linux-pohjaiset käyttöjärjestelmät kuitenkin toimivat ilman mitään ihmeellisempää epävakautta.

Voithan tuon kertoa joka tapauksessa siltä varalta, että joku esim. puolen vuoden päästä sattuu kyseistä tietoa kaipaamaan :slight_smile:

Minä en muista että Windows 98 olisi toiminut missään koneessa vakaasti ::slight_smile:

[quote=“tekki, post:5, topic:866”][quote author=muep link=topic=887.msg4732#msg4732 date=1255776127]
Minullakin oli myös joskus tietokone, jossa Windows 98 vaan ei toiminut luotettavasti millään.
[/quote]
Minä en muista että Windows 98 olisi toiminut missään koneessa vakaasti ::)[/quote]

Kyllähän 98 oli kohtuullisen vakaa ainakin itselläni aikoinaan.

[quote=“TMKCodes, post:6, topic:866”][quote author=tekki link=topic=887.msg4733#msg4733 date=1255792196]

Minä en muista että Windows 98 olisi toiminut missään koneessa vakaasti ::slight_smile:
[/quote]

Kyllähän 98 oli kohtuullisen vakaa ainakin itselläni aikoinaan.[/quote]

Käyttikset joissa ei ole muistinsuojausta eivät voi toimia vakaasti.


Eero

Olen kuullut, että Ubuntussa olisi yleensä aika vanhoja wine-versioita oletuksena. Saattaa olla, että uudempien wine-pakettien asentamisesta on apua, mutta niiden mukana voi myös tulla uusia ongelmia. Täällä kuitenkin wine-projektin omat ohjeet uudempien Ubuntu-pakettien asentamiseen: http://www.winehq.org/download/deb

[quote=“muep, post:4, topic:866”][quote author=Doping_Kala link=topic=887.msg4730#msg4730 date=1255764205]
Sain muuten tuon näppäin-ongelman hoidettua. Jos joku haluaisi myös tietää (jos on sama ongelma) sanokoon niin voin kertoa.
[/quote]
Voithan tuon kertoa joka tapauksessa siltä varalta, että joku esim. puolen vuoden päästä sattuu kyseistä tietoa kaipaamaan :)[/quote]
No miten vaan.

Elikkä siis tuolta yläpalkista (gnome vai mikä se oli) järjestelmä -> asetukset -> näppäimistö ja sieltä painalluksen toistuminen pois. Omasta mielestäni erittäin rasittavaa, että pitää kokoajan rampata päälle ja pois, koska vähän väliä haluaa pelata ja sitten pitää kirjoittaa >:(

Ainiin joo, ja tämä neuvo oli sitten Ubuntulle. Jos on jokin muu linux niin en voi auttaa.

Jos kokeilisit lisätä viivettä sieltä Näppäimistön asetuksista. Minulla näin (enkä ole huomannut mitään ongelmia):

[quote=“Doping_Kala, post:9, topic:866”]Elikkä siis tuolta yläpalkista (gnome vai mikä se oli) järjestelmä -> asetukset -> näppäimistö ja sieltä painalluksen toistuminen pois. Omasta mielestäni erittäin rasittavaa, että pitää kokoajan rampata päälle ja pois, koska vähän väliä haluaa pelata ja sitten pitää kirjoittaa >:(

Ainiin joo, ja tämä neuvo oli sitten Ubuntulle. Jos on jokin muu linux niin en voi auttaa.[/quote]

Gnomen näppäimistöasetustyökalu on kaikkialla sama, eli toimii myös muissa jakeluissa.