Tallentava DVD-soitin epänormaalin nirso levyjen suhteen

Minulla on ollut jo vuosia ongelma Yukai DVR-100A Plus (Mustek DVR-100A 2 scart) -tallentavan soittimen kanssa. Soitin on aina ollut älyttömän nirso levyjen suhteen, Maxwellin levyjä soitin ei tajua ollenkaan ja Sonyn levyistä soitin hyväksyy noin 2/3 per 10kpl paketti. Sitten se erittäin outo homma, jos soittimen saa jonkun levyn tunnistamaan ja nauhoittaa sen täyteen, tästä levystä kun ottaa imagen ja tämän imagen polttaa mille tahansa dvd+rw levylle niin kopioidun levyn voi tyhjentää soittimessa ja tämän jälkeen se toimii kuin ainakin.

Osaako joku selittää mikä juju tässä on, olen formatoinut dvd+rw levyjä kaikin mahdollisin eri tavoin niin M$, OSX sekä *NIX maailmoissa ja silti ainoa keino saada hylätty levy toimimaan on polttaa em. image levylle. Homma on toiminut näin jo vuosia, mutta nyt vasta tuli mieleeni pohtia asiaa julkisesti täällä internetseissä. Niin ja DVD+R levyjä soitin ei ole huolinut sisäänsä koskaan yhtään kappaletta, en ole kyllä varma pitäisikö sen huoliakaan kun ei ole ohjekirjaa enää tallella, mutta luulisihan sinne nyt käyvän kertapolttoiset levytkin.

[quote=“jarvan, post:1, topic:957”]Minulla on ollut jo vuosia ongelma Yukai DVR-100A Plus (Mustek DVR-100A 2 scart) -tallentavan soittimen kanssa. Soitin on aina ollut älyttömän nirso levyjen suhteen, Maxwellin levyjä soitin ei tajua ollenkaan ja Sonyn levyistä soitin hyväksyy noin 2/3 per 10kpl paketti. Sitten se erittäin outo homma, jos soittimen saa jonkun levyn tunnistamaan ja nauhoittaa sen täyteen, tästä levystä kun ottaa imagen ja tämän imagen polttaa mille tahansa dvd+rw levylle niin kopioidun levyn voi tyhjentää soittimessa ja tämän jälkeen se toimii kuin ainakin.

Osaako joku selittää mikä juju tässä on, olen formatoinut dvd+rw levyjä kaikin mahdollisin eri tavoin niin M$, OSX sekä *NIX maailmoissa ja silti ainoa keino saada hylätty levy toimimaan on polttaa em. image levylle. Homma on toiminut näin jo vuosia, mutta nyt vasta tuli mieleeni pohtia asiaa julkisesti täällä internetseissä. Niin ja DVD+R levyjä soitin ei ole huolinut sisäänsä koskaan yhtään kappaletta, en ole kyllä varma pitäisikö sen huoliakaan kun ei ole ohjekirjaa enää tallella, mutta luulisihan sinne nyt käyvän kertapolttoiset levytkin.[/quote]

Vanhoissa laitteissa on ollut tuollaisia epäyhteensopivuuksia. osta vaan suosiolla uusi…


Eero

Mullakin on kyllä samansuuntaisia ongelmia DVD-RW -asemieni kanssa. Kaikki levyaihiot eivät vain yksinkertaisesti toimi :frowning: Ne, jotka toimivat, toimivat toki hyvin.
Laitevalmistajat yleensä suosittelevat manuaaleissaan tiettyjä, tuettuja aihiomerkkejä, ja jopa ovat tarjonneet firmware tms. päivityksiä laitteille niiden yhteensopivuuden parantamiseksi tiettyjen aihiovalmistajien tuetteiden kanssa.
On tosin ainakin tietokoneen sisäisistä DVD-RW -laitteista todettava ne niin halvoiksi, että tuntuvat olevan lähinnä kulutus- ja kierrätystavaraa.