Tarviin apua Linuxin rinnalle XP

Moi kaikki, tarviin apuanne eli mul on tos toinen läppäri jos on linux utumbu tai jotain ja haluaisin siihen rinnalle xp käyttiksen tai sit pelkän xp Miten mun täytyy toimia???

Siirsin Ohjelmat-alueelle, ei tämä ainakaan VALO-cd:hen liity.

Jos haluat asentaa Windowsin Ubuntu Linuxin rinnalle, niin todennäköisesti koneen kovalevy on osioitava uudelleen. Luulen että osiointi on paras tehdä live-cd:ltä käynnistetyssä järjestelmässä. En ole varma, mutta luulen, että Ubuntun asennus-CD:ltä löytyisi sellainen ohjelma kuin GParted, jolla voi pienentää Linux-osion kokoa ja jättää levylle tyhjän osion tai osioimatonta tilaa. Sitten Windowsin asennus siihen tyhjälle tilalle ja Grubin asennus, jotta Ubuntunkin saa taas käyntiin, Windowsin asentaminen kun ylikirjoittaa Ubuntun käynnistyslataajan. Toivottavasti saataisiin aiheeseen vaikka tarkempia neuvoja joltain, joka on tämän lähiaikoina tehnyt…

En ole asentanut Windowsia vuosiin, kun en itse sitä tarvitse, mutta jos haluat asentaa Windowsin ainoaksi käyttöjärjestelmäksi, niin luulisinpa, että sitten riittää vain Windowsin asennuslevyn käynnistäminen ja asennus kuten tavallisesti.