Tyhjä etusivu.?

Olen aika lapsenkengissä tuon linuksin suhteen.!!! Koneeni on 6-7 vuotta vanha kone, jossa on ollut ubuntun 7.04 ja olen sillä vähän harjoitellut.
Latasin netistä 10.04.3 desktop imagen ja asennin sen 7.04:n päälle, mutta miksei siihen tule yhtään kuvaketta tai esim yläpalkkia josta pääsisi tietokoneen syövereihin?
Etusivuna on pelkästään punertava taustakuva.?

Mitä tarkoitat asennuksella 7.04:n päälle? Ainoa mahdollisuus on tallentaan tarvittavat henk. koht. datat (home -hakemistosta) ja asentaa uudelleen 10.04.3 tyhjentäen juuriosio.

[quote=“juyli, post:2, topic:1350”][quote author=jukkh link=topic=2112.msg8666#msg8666 date=1318165270]
Latasin netistä 10.04.3 desktop imagen ja asennin sen 7.04:n päälle, [/quote]
Mitä tarkoitat asennuksella 7.04:n päälle? Ainoa mahdollisuus on tallentaan tarvittavat henk. koht. datat (home -hakemistosta) ja asentaa uudelleen 10.04.3 tyhjentäen juuriosio.[/quote]

kannattaa mieluummin backupata filet ja tehdä tuore installi ja sitten voi palauttaa tarvittavat filet. upgrade install voi monesti sotkea asioita.


Eero

En siis asentanut sitä 7.04 viereen, vaan tyhjennä osio tai jotain sellaista siinä oli.!
Pitäisi siis olla uusi asennus.
Ei kai sieltä mitään enää saa bacupata.!!??
Kokeilin eilen vielä sellaista, että latasin takaisin 7.04:sen ja avot työkalurivi tuli takaisin. Ajattelin ladata sitten taas 10.04:sen, mutta sama juttu: tyhjäääääää.???

Tuota tuota… onkohan tässä nyt jokin juju???
Siis kuuluuko tuon työpöydän ollakin tyhjä, ja asennetaanko se työpöytä tjs. siihen myöhemmin komentoriviltä??
Kuuluuko mun kirjautua alt-ctrl-f1 napin takaa ja lisätä sinne jotain komentoja jotta rivit tulevat näkyviin.???

Ei tietenkään, jos olet asentanut jonkin Desktop-version - server-versio ei asentane oletuksena työpöytää - mutta työpöytä on asennettavissa tuolloinkin komentoriviltä. Jos X käynnistyy asiallisesti, on käytössäsi siis työpöytä, joka Ubuntussa on Gnome tai uusimmissa Unity.
Komentoriviltä cat /var/log/Xorg.0.log voisi jollakin tapaa avata ongelmaasi, miksi X ei käynnisty.

Kiitos ja kumarrus.
Nyt löytyi. :smiley: