Työpöytäympäristösi

Jaa-a, osallistutaanpa tähän… Äänestää ei saanut kuin kahta, mutta käytössä on gnome+compiz, icewm tahi openbox aina fiiliksen mukaan. Jos tarvii Windows-sovelluksia ajaa (Citrix Client) niin gnome+compiz -yhdistelmä aiheuttaa ongelmia kun vaihtaa työpöydältä toisella: avoinna olevat Win-ohjelmat joko seuraavat perässä tai kaatuvat, virheilmoitus on

[code]Client Error

The X Request 12.0 caused error: “2: Bad Value (integer parameter out of range for operation)”[/code]

KDE 3.5.6, tottakai, PCLOSia käytäisin, jos toimisi nykyisessä koneessa.

Nykyään Gnome… Ennen tuli käytettyä pääasiassa Fluxboxia…

Gnome 90%:sti. KDE ja Xfce asennettuna mutta eivät nuo kovasti ole innostaneet.

Gnome. Olen kerran vain KDE:tä kokeillut, mutta ei vaan nappaa. On se kyllä aika hieno, ja siinä on hyviä ohjelmia, joita Gnomessa ei ole, mutta silti.

Gnomea tottakai. Aina kun olen KDE:tä kokeillut, olen saanut sen melko äkkiä kaatumaan. Tiedä sitten onko minussa vai KDE:ssä vika. Gnomella kun ei näin käy. Ja muutenkaan tuo KDE:een ulkonäkö (oletusteema, fontit yms.) ei minusta mikään hirveän nätti ole.

Täytyy sanoa vanhana KDE-miehenä että GNOMEkin oli erittäin kaunis ja yllättävän toimiva kun sitä hiljattain kokeilin. En ole kuitenkaan vaihtamassa, mutta kehitystä on tapahtunut kovasti molemmissa.

Gnome parissa omassa koneessa ja sitä kylvän ylläpitämiini Ubuntu-koneisiin ihan vaan ylläpidon ja käytön helppouden takia. Vähämuistisessa(192MB) läppärissäni pyöritän XUbuntua eli XFCE:tä ja Fluxboxin sain pyörimään 24MB keskusmuistisessa 90MHz Compaqissa DSL:n kanssa. Ei KDE ole minulle sen suurempi kauhistus, ihan Gnomen veroinen.Olen käyttänyt sitä TTY:llä Gentoon päällä ja Knoppix-livelevyillä. Itselleni ehkä KDE olisi parempi, mutta atk-amatöörien takia olen päätynyt pysymään Gnomessa, jotta jää vähemmän neuvottavaa ;D

T:Jallu59

GNOME & Openbox on ehdottomia suosikkeja. Niitä olen käyttänyt ja tulen vielä pitkään käyttämään, olen kokeillut valtaosan noista työpöytäympäristöistä ja noihin olen ihastunut. Toimivia, hyvin säädeltävissä eikä liikaa karkkia.

Itse aloitin GNOMElla noin viisi vuotta sitten, mutta sittemmin kun vaihdoin distron Debianista Gentooseen, vaihdoin samalla ikkunamanagerin xfce:hen.

Joskus Ubuntun kanssa tuli käytettyä myös Openboxia ja Fluxboxia.

läppärissä kde ja wanhassa 486 icewm… tosin se icewm poistuu pian,koska teen siitä serverin

KDE.
Mielenkiintoisin, käytettävin, säädettävin, monipuolisin.

Ei boxitkaan vieraita ole. Boxeissakin se työpöytäympäristö on KDE-painoitteinen.

Gnome läppärissä ja wanhassa pöytäkoneessa Xfce4.

Minkäs takia äänestys on suljettu? Eihän tällaisessa ole aikarajalla mitään merkitystä??

Eli en pysty vastaamaan… :slight_smile:

r

Toisaalta näissä olisi mukava voida vaihtaa ääntä myöhemmin sen mukaan, kun työpöytäympäristö vaihtuu.