Työpöytäympäristösi

Laitetaanpa tällekin alueelle ketjua. Eli siis, näitä perusgalluppeja. Mitä työpöytäympäristöä tai ikkunamanageria käytät pääsääntöisesti? Jos on vaikea valita vain yhtä, äänestä kahta.

Itselläni on yleensä käytössä hyvä kompromissi Xfce, joskin KDE-ohjelmilla varustettuna. Ja jos joskus jotain muuta tulee käytettyä, se on juuri tuo KDE monipuolisuuden, säädettävyyden ja hyvän softan vuoksi.

[quote=“TQeng, post:1, topic:48”]Laitetaanpa tällekin alueelle ketjua. Eli siis, näitä perusgalluppeja. Mitä työpöytäympäristöä tai ikkunamanageria käytät pääsääntöisesti? Jos on vaikea valita vain yhtä, äänestä kahta.

Itselläni on yleensä käytössä hyvä kompromissi Xfce, joskin KDE-ohjelmilla varustettuna. Ja jos joskus jotain muuta tulee käytettyä, se on juuri tuo KDE monipuolisuuden, säädettävyyden ja hyvän softan vuoksi.[/quote]

Kde on ollut muistaakseni ajossa kde 2:ta lähtien jolloin kaverin kanssa käännettiin se alphassa ja huomattiin että se rockkaa.

Parempaa ympäristöä vaan ei kioslaveineen ole olemassakaan :slight_smile:


Eero

Linuxia ei ole ajossa kun palvelimissa, työpöydällä Windows XP Professional.

KDE on kyllä mainio. Sen lisäksi käytän FLWMää ja Window Makeria kun tehoa on rajallisemmin tarjolla.

KDEtä olen käytellyt jo pidemmän aikaa jokapäiväisessä käytössä ja tyytyväinen olen ollut; KDEhen tutustuin ensimäisen kerran kunnolla Slackwaren myötä ja lopulta se vei koko käden…

Laitoin kaksi joita vaihtelevasti käyttelen: XFCE4 sekä Fluxbox.
Varsinaisestihan vain Gnome/KDE ja XFCE4 ovat työpöytäympäristöjä (CDE?) ja muut ovat ikkunamanagereita.
http://www.xwinman.org/
Vuosien varrella ovat miellyttäneet: Fvwm2, AfterStep (edesmennyt :frowning: ), WindowMaker, IceWM.

Täällä pyörii pöytäkoneessa JWM, kannettavassa Xfce, ja töissä KDE.

GNOME pyörii jokapäiväisessä käytössä. Joskus aikoinani aloitin KDE:llä, mutta se tuntui liian karkilta ja raskaalta (tilanne lienee muuttunut nykyisin). Kyseessä on varmaankin vain tottumiskysymys. GNOMEn syleilystä en ole uskaltautunut kevyempien ympäristöjen pariin, sillä nykyiselläänkin saan kaiken oleellisen tehtyä tarpeeksi nopeasti. Xfce:tä kokeilin pari vuotta sitten, mutta silloin se tuntui liian kehitysvaiheessa olevalta (tämäkin varmaan muuttunut nykyään). Kevyempänä vaihtoehtona IceWM käynnistyy välittömästi sisäänkirjautuessa, mitä arvostaa varsinkin hitaampia koneita käyttäessä.

Gnome läppärissä, KDE pöytäkoneessa.

PC-koneessa ja läppärissä käytössä vakityöpöytänä kde, muita käytän satunnaisesti (harvoin) kuten icewm, windowmaker ja gnomea.

Openbox se olla pitää. ;))

Aikoinaan olen käytänyt mieluiten KDE:ta, mutta viime aikoina olen kotiutunut Xfce:hen sen verran paljon, että tätä nykyä käytän sitä pääasiallisena työpöytäympäristönä, tietenkin useimmilla KDE-ohjelmilla ja KIOlla varustettuna.

KDE:tä käytän surffailuun, mutta enimmäkseen tulee koneella käytettyä konsolia. Tiedoston hallintaan tulee käyteltyä komentoriviä ja käynnistelen yleensä ohjelmia komentoriviltä myös graaffisessa tilassa.

Työpöydällä on tällä hetkellä käytössä Sun Java Destop System for Solaris" joka on ihan ok. Itse pitäisin työpöytäympäristönä KDE:sta mutta en viitsi sitä vain itseni takia ottaa käyttöön.

Läppärissä, täysin itsekäännetyssä ympäristössä, on käytössä ctwm jossa ei ole niin sanotusti mitään turhaa :wink:

Sama järjestely täällä. KDE on kotona pöydällä. KDE ei vuosi sitten uuden läppärin hankinnan yhteydessä jostain syystä lähtenyt toimimaan, mutta Gnome asentui.

Pöytäkoneessa ja läppärissä on molemmissa KDE. Tarkemmin sanottuna Arch Linuxiin saatavilla oleva KDEmod, jossa on karsittu paketteja. Aiemmin, kun käytössä oli heikkotehoisempi kone käytin fluxboxia ja xfce4:sta.

KDE pääkoneessa, Xfce varakoneessa. Molemmista tykkään.

Fluxbox on nyt ollut aika monta vuotta. En edes koskaan muista käyttäneeni mitään muuta. :stuck_out_tongue:

Onko jollakin mennyt linux-järjestelmä tilttiin kun kde jumiin? En vaan ymmärrä miksi läppärissä pclinuxos menee jumiin kun kde jumahti. Piti irroittaa akun ja vetää virtapistoke pois jotta kone sammuisi ja reboottaa uudelleen. Nyt icevm käytössä.

Pc-koneessa ei oo mennyt jumiin ollenkaan… ihme tuo läppärin juttua.

[quote=“eero, post:2, topic:48”]Parempaa ympäristöä vaan ei kioslaveineen ole olemassakaan[/quote]Mikä lie kun minulla juuri kiosl on pari kertaa konstaillut.