Ubuntu ja muiden käyttäjätunnusten verkkoyhteydet

Tuoreena Ubuntun (8.10) käyttäjänä olen törmännyt yhteen ongelmaan: en saa millään muiden käyttäjätunnusten verkkoyhteyksiä toimimaan. Omalla käyttäjätunnuksellani verkkoyhteydet toimivat normaalisti, mutta avokkini tunnuksilla yhteyksiä ei vaan tunnu saavan pelaamaan. Olen luonut hänen tunnuksillaan yhteyden Network Configurationin kautta ja pistänyt, että ottaisi automaattisesti yhteyden luotuun WLAN yhteyteen, mutta ei, ei toimi. Sama ongelma “Vieras” käyttäjätunnuksilla.
Avokkini käyttäjätunnuksilla on tismalleen samat (eli kaikki) oikeudet kuin omillanikin. Pistäkääpä vinkkiä miten ratkaista asia, vaikkapa siten, että tuo WPA2-salattu WLAN yhteys olisi kaikilla käyttäjillä oletusyhteys, joka kytkeytyisi päälle…

[quote=“Koistinen, post:1, topic:471”]Tuoreena Ubuntun (8.10) käyttäjänä olen törmännyt yhteen ongelmaan: en saa millään muiden käyttäjätunnusten verkkoyhteyksiä toimimaan. Omalla käyttäjätunnuksellani verkkoyhteydet toimivat normaalisti, mutta avokkini tunnuksilla yhteyksiä ei vaan tunnu saavan pelaamaan. Olen luonut hänen tunnuksillaan yhteyden Network Configurationin kautta ja pistänyt, että ottaisi automaattisesti yhteyden luotuun WLAN yhteyteen, mutta ei, ei toimi. Sama ongelma “Vieras” käyttäjätunnuksilla.
Avokkini käyttäjätunnuksilla on tismalleen samat (eli kaikki) oikeudet kuin omillanikin. Pistäkääpä vinkkiä miten ratkaista asia, vaikkapa siten, että tuo WPA2-salattu WLAN yhteys olisi kaikilla käyttäjillä oletusyhteys, joka kytkeytyisi päälle…[/quote]

Pitäisi toimia vakiona, tarkista että salasana on wpa2 yhteydessä oikein.

Salasana on tsekattu nyt ties kuinka monta kertaa eikä toimi. Ei ymmärrä mikä mättää…