Ubuntun asennus ei tunne kiintolevyä

Uutena käyttäjänä olen kokeillut asentaa Ubuntua eri laitteisiin. Yleiseksi ongelmaksi on tullut, että asennusohjelma ei tunnista levyä, ja asennus jää kesken. Asennus tunnistaa, että levyllä on tilaa riittävästi, mutta seuraavassa ikkunassa “asennustyyppi” ei näy mitään. Levytyökalu tunnistaa levyn. Täällä voin myös käsitellä levyä. Samoin toimii osiointityökalu GParted. Nyt kokeiltavana on Acerin Travel Mate 5720G. Koneessa on Win Vista. Netistä en ole löytänyt ratkaisua. Toivon vinkkejä.

Yritätkö asentaa Ubuntua ainoaksi käyttöjärjestelmäksi vai Windowsin rinnalle?

[quote=“oselotti, post:2, topic:1558”][quote author=Kymiläinen link=topic=2331.msg9767#msg9767 date=1394881419]
Uutena käyttäjänä olen kokeillut asentaa Ubuntua eri laitteisiin. Yleiseksi ongelmaksi on tullut, että asennusohjelma ei tunnista levyä, ja asennus jää kesken. Asennus tunnistaa, että levyllä on tilaa riittävästi, mutta seuraavassa ikkunassa “asennustyyppi” ei näy mitään. Levytyökalu tunnistaa levyn. Täällä voin myös käsitellä levyä. Samoin toimii osiointityökalu GParted. Nyt kokeiltavana on Acerin Travel Mate 5720G. Koneessa on Win Vista. Netistä en ole löytänyt ratkaisua. Toivon vinkkejä.
[/quote]

Yritätkö asentaa Ubuntua ainoaksi käyttöjärjestelmäksi vai Windowsin rinnalle?[/quote]

Yritän asentaa Windowsin rinnalle.

Mites tää oon jäänyt näin ikävästi vastaamatta ? Mäpä ihan piruuttani kokeilen asentaa virtuaaliboxiin vistan + ubuntun. Saas nähä toimiiko ne yhdessä …

Asensin virtualboxissa vista home premium x64 ja sen jälkeen ubuntu 14.04.01. hyvin lähti asentumaan kumpikin. johtuneeko siitä läppärin raudasta tai liian isosta kovalevystä ettei sulla asentunu. yleisesti oon huomannu että läppäreiden näytönohjaimet tekee erikoisia sekoiluja ubuntun kanssa. ja läppäriin asentuu helpommin linux mint kuin ubuntu. asensin kylläki compaq presario 2100:aan ubuntu 14.04.01 ihan heittämällä. ruutu oli vaan välillä oudon värinen mutta systeemi toimii. 730 megatavulla muistia.