Väärä aihe väärässä paikassa mutta apua tarvittaisiin

Joo eli ihan ensimmäiseksi anteeksi että tulen tälläistä kysymään linux foorumilta mutta kun hitaan netin päässä on eikä voi/jaksa tehdä uutta käyttäjää jonnekkin muualle foorumille niin täältähän sitä pitää tulla kysymään :

Eli valitettavasti tutun winukka Xp:llä olen ja olin aikaa tappaakseni menossa katsomaan youtubeen videoita mutta tulikin kirjoitus kämmi joka johti siihen että firefox ohjasi minut youtuep.com nimiselle sivulle ja kun tälläinen vainoharhainen näiden kanssa olen niin lopputuloksena oli tietenkin kamala pähkäileminen että “tuliko sieltä nyt joku win virus?” / “onko siellä taas näitä pikku piruja jotka kaappaavat koneen?”…

No ekana menin nortonin sivuille ja katsoin mitä sanovat tästä sivusta mutta ei sitä oltu tutkittu…

No sitten vaan tuli mieleen että ajan ccleanerin puhdistaakseni kaikki mahdolliset evästeet sun muut ja sitten eikun norton virustorjunnalla tutkimaan mutta ei sieltä mitään löytynyt… mutta kuitenkin pakko jostain viisaammalta ihmiseltä on kuitenkin kysyä että onko se nyt sitten mahdollista että sieltä matoja, ötököitä tai muita winukan haittoja olisi tullut?

Kiitos niile jotka vaivautuvat jotain vastaamaan vaikka onkin windows juttu… josta pyydän vielä toisen kerran anteeksi että tänne tulin kysymään… :-\ :-\ :-\

Ei se Windowskaan nyt niin turvaton ole että tuolla konstilla heti nappaa, Firefoxinkin pitäisi olla kohtuullisen turvallinen. En usko että kannattaa asialla enempää päätään vaivata. Mutta jos koneella ei ole mitään virustorjuntaa asennettuna niin sellainen kannattaa kyllä olla, esimerkiksi tämä: http://www.microsoft.fi/virustorjunta

Joo kyllä koneella tuo norton on ja kiitos siitä että vastasit aiheesta johtumatta.

Ei se windowskaan (ihan) itsestään saastu, jos ei IE:tä käytä.


Eero