Vlc ja digikameran videoklipit

Debian 6.02 Squeeze, Xfce 4.6, vlc 1.1.3

Mikähän palikka puuttuu, kun vlc:llä avaan digipokkarilla kuvattuja avi-videoklippejä, ääni kuuluu,
mutta videon sijasta ikkunassa näkyy vain tiedoston nimi vihreällä taustalla? Muut avit aukeavat kyllä.
Eikä vika ole tiedostoissakaan, koska näkyvät mplayerillä oikein.

Konsolista käynnistettynä näyttää tällaiselta:

vlc cimg4793.avi VLC media player 1.1.3 The Luggage (revision exported) Blocked: call to unsetenv("DBUS_ACTIVATION_ADDRESS") Blocked: call to unsetenv("DBUS_ACTIVATION_BUS_TYPE") Warning: call to signal(13, 0x1) [0x9d868fc] main libvlc: Running vlc with the default interface. Use 'cvlc' to use vlc without interface. Blocked: call to setlocale(6, "") Blocked: call to sigaction(17, 0xf670a0d4, 0xf670a048) Blocked: call to setlocale(6, "") Warning: call to signal(13, 0x1) Warning: call to rand() Warning: call to rand() Warning: call to rand() [0x9fe6e9c] avi demux error: no key frame set for track 1 Warning: call to rand() Warning: call to rand() swScaler: pal8 is not supported as output pixel format [0xa193904] swscale scale error: could not init SwScaler and/or allocate memory [0x9feacc4] avcodec decoder error: don't know how to convert chroma 12

[quote=“arzgi, post:1, topic:1323”]Mikähän palikka puuttuu, kun vlc:llä avaan digipokkarilla kuvattuja avi-videoklippejä, ääni kuuluu,
mutta videon sijasta ikkunassa näkyy vain tiedoston nimi vihreällä taustalla?[/quote]

Ei ehkä välttämättä oikeastaan mitään puutu. mutta jos olen oikein ymmärtänyt, VLC käyttää omia sisäänrakennettuja kodekkeja. Debian-jakelu taas on hyvin tarkka siinä, mitä ei-vapaata tms. tavaraa kulloinkin tarjotaan, joten on mahdollista, että VLC on käännetty optioilla, joilla tarvitsemasi koodekki puuttuu (kunnon MuTua).
Ehkä ongelmasi korjaantuisi kääntämällä VLC:n haluamillasi optiolla. Ainoastaan minua mietityttää, miksi haluat käyttää nimenomaan (ihan mainiota) VLC:tä, jos jokin muu (erinomainen MPlayer) videoiden katselusovellutus toimii.

Jep, selvisi, että muillakin oli samaa ongelmaa, korjaantuisi vaihtamalla versiota vlc:stä, tai kääntämällä itse.
Minusta mplayerin gui versio oli varsin karu vlc:hen verrattuna, siksi pidin vlc:tä parempana (jolla toimivat kaikki muut tiedostot, paitsi itse kuvaamaani videot).

Löytyi sitten smplayer, jolla samantapainen käyttöliittymä kuin vlc:llä.

Kiitän vastauksesta.

Yleensä nuo kaikki olen asentanut järjestelmiin (jos levytila ei tee tiukkaa). Noiden ohella myös xine/gxine on hyvä vaihtoehto.
MPlayer on ehdoton kunkku, mutta noiden eri parametrien opiskelu on varsin työlästä.