w32codecs - kuinka asennan

Eli tyhmä kysymys mutta en löytänyt ohjetta kuinka saan
asennettua w32codecs:in Fedoraan(11)?
Käytin aiemmin tuota autoten-ohjelmaa mutta nyt se ei
suostunut toimimaan.

Tarvitsetko niitä johonkin? Itse en ole asentanut w32codecseja useampaan julkaisuun enää eikä oikeastaan ole tullut vastaan videota, joka ei näkyisi (mikä tietysti ei tarkoita sitä etteikö sellaisiakin voisi olla…)

Kokeile asentaa ffmpeg-paketti RPM Fusionista, sen avulla varmasti aika moni video näkyy.

En tiedä jotta tarvitsenko; kaffeine vain valitti ettei löytänyt sellaista.
Kun en osaa muuta ohjelmaa käyttää tv:n katseluun.

Kaffeine saattaa olla vähän ajastaan jäljessä tuossa ilmoituksessaan. Kaffeine taitaa käyttää xineä taustajärjestelmänään, siihen saa lisäkoodekkeja RPM Fusionin paketista xine-lib-extras-freeworld. Jos näillä kahdellakaan ei näy TV, niin sitten kannattaa vasta alkaa käsin asentamaan w32codecseja.

Hyvin näkyy TV Totem-xine:llä, eikä ole w64- tai w32codec asennettuna. Teknisestihän DigiTV käyttää kuvaan normaalilla SD-kanavalla MPEG2 (h262) koodekkia ja HD-kanavilla MPEG4-AVC (h264).

Antti

Koetas EasyLIFE palikkaa, samanlainen käytöltään autoten.
Autoten pitää ensin poistaa !
Sillä minä… ja hyvin pelaa kaikki härpäkkeet.

Hyvää päivän jatkoa

[quote=“Kisu, post:3, topic:708”]En tiedä jotta tarvitsenko; kaffeine vain valitti ettei löytänyt sellaista.
Kun en osaa muuta ohjelmaa käyttää tv:n katseluun.[/quote]

Anna valittaa, ei se niitä w32-koodekkeja oikeasti luultavasti tarvitse mihinkään. Joskus vuonna korppuasema ja putkinäyttö niillä vielä sai jotain videoita näkymään mitä ei ilman meinannut saada, mutta eipä ole enää vuosiin tullut itselläkään tuota w32-pakettia laitettua koneelle.

Minulla on tunne, ettei noita w32codeckeja tarvita. Saattoi pari vuotta sitten olla asiat toisin. Fedoraa en tunne, mutta Ubuntussa ainakin 8.04.2 osalta kaikki videot pelaavat mita olen viikon aikana testannut. Windows Xp on taas luku sinansa. Uskomatonta codecin metsastysta. Onneksi olen irroittautunut jo tuosta kuppasysteemista.