Wonderwall toimimaan Kubuntussa

Olen käyttänyt Ubuntussa taustakuville Wonderwall ohjelmaa. Gnome-kohun seurauksena ajattelin kokeilla KDE:tä ja Kubuntua. Kaikki on mennyt hyvin, mutta Wondwrwall ei toimi oikein. Se lataa taustakuvat ja asentaakin ne, mutta mitään ei vain näy, vaan KDE:n oma taustakuva pysyy voimassa. Jotakin teen väärin.

1 tykkäys

Auttaisiko tämä → 18.04 - Wonderwall app for wallpapers don't change wallpaper - Ask Ubuntu

1 tykkäys

Kehittäjän Github sivulta löytyi ratkaisuksi asentaa uusin versio. Asetuksissa pitää myös valita käytetty työpöytäympäristö eli tässä tapauksesa Plasma. Silloin ohjelma toimii oikein ja saa oikeudet vaihtaa taustakuvia.

Fedoraan asensin snap:llä. Hyvin toimii oletusasetuksin Gnomessa.

1 tykkäys

Myös manjarossa onnistuu asentaminen


1 tykkäys

Vaihteleeko tuo päivittäin taustakuvia? Saako ne sillain rullaamaan sekunnin välein? Hitto miten ärsyttävä olisi. Onneksi ei löytynyt Ubuntun oletuksena.

1 tykkäys

:joy:

Ohjelma ei asenna mitään, se vain lataa valitut oletusarvoisesti kansioon:
~/.local/share/ktechpit/WonderWall/download/, josta ne voi vaikka tiedostohallintaa hyväksikäyttäen asettaa taustakuvaksi.

2 tykkäystä

Hyvin laaja valikoima taustakuvia luokittain! Suosittelen!

Tein artikkelin tuosta wikiin, kun näyttää olevan suosiossa. → Wonderwall – Linux.fi

2 tykkäystä

Ja hyvän artikkelin tetkin, mutta minulla ei tuo asennusprosessi ollut aivan noin selkeän yksinkertainen:

mkdir install
cd install
wget https://aur.archlinux.org/cgit/aur.git/snapshot/wonderwall.tar.gz
tar -xf wonderwall.tar.gz
cd wonderwall
makepkg --nocheck --skipchecksums
pacman -U wonderwall-7.0-3-x86_64.pkg.tar.zst

Tämä siksi että olen poistanut järjestelmästä snap ja flatpak tuen absoluuttisen tarpeettomina.