Xubuntun asennus

Yritin asentaa kakkoskoneeseen (2ghz) 256mb RAM koneeseen Xubuntua (11.04) mutta se ei lähtenyt asentumaan graafisena asennuksena.(Wubi ilmoitti koneen muistimääräksi 191MB) ja tekstipohjaisena ,mutta ei lähteny pelaamaan missä voisi olla vikaa.Ps en viittiny laittaa ubuntua vähäisen muistimäärän takia.

Onko jotain erityistä syytä käyttää wubia (optinen asema rikki, kone ei suostu buuttaamaan tikulta tms.)? Jos mahdollista ni kannattaa käyttää muita asennusmetodeja.

Tohon koneeseen Lubuntu vois olla omiaan mut jos haluat säilyttää dual bootin ni muista asentaa järjestelmääsi myös paketti nimeltä os-probe koska se on Lubuntusta jätetty pois.

Kovasti on vähän muistia, ja Xubuntu (XFCE4) ei ole juurikaan keveämpi kuin Ubuntu (Gnome/Unity).
En yleensä suosittele “vanhaa” LTS-versiota, mutta nyt voisi olla paikallaan testata Ubuntu (Xubuntu/Lubuntu) Lucid:ia eli 10.04 -versiota. Itse olen asentanut muutamaan kannettavaan nimenomaan Ubuntu Netbook Remix -versioita, jotka on pyritty räätälöimään mm. minikannettaviin.

Teoriassa koneeseen voisi kokeilla asentaa Ubuntun Server-version (ei asenna graafista ympäristöä oletuksena), ja täydentää sitä sitten paremmin työpöytäkäyttöön sopivaksi.

Miten on toimiiko Lubuntussa huawein nettitikkut.

Miksi ei toimisi? Sama Ubuntu-käyttöjärjestelmähän siellä konepellin alla. Eri työpöytä- tai ikkunamanageri-ympäristöissä vain jotkin ohjelmat vaihtelevat. Huawei:t tarvinnevat aina toimivat usb-modeswitch -paketit.

Kai mun pitää hankkia koneeseen lisää muistia ja laittaa Ubuntu ,kun en osaa asentaa Lubuntua.

Nyt on lisää muistia. ;D