Mä oon pitkään kattonu YLE:n uutisia netistä, mutt jo parina päivänä oon saanu vaan ilmoituksen, ett ei löydy tiedostoa siitä osoitteesta, johon YLE:n sivulla oleva linkki (kuvakkeessa) osoittaa.
Jos Ylen sivulla olevasta uutislinkistä ei löydy mitään tiedostoa, niin tällöin se on luonnollisesti Ylen vika. En kuitenkaan usko, että tällainen vika jäisi heiltä kovin kauaa huomaamatta.
Todennäköisempää onkin, että katseluohjelmasi on jostain syystä päättänyt ruveta epäyhteensopivaksi Ylen videoiden kanssa (tähdet väärässä asennossa? ;)).
Vaikkakaan en tunnekaan tarkemmin käytettyä selainta ja mediasoitinta sekä erilaisia asian ratkaisemiseen sovellettuja kikkoja, niin kehottaisin kokeilemaan wikin sivulla YLE Areena ja Elävä arkisto esitettyjä menetelmiä.
Jos eri selainpluginit eivät toimi, on videon asx- tai jopa wmv-osoitteen syöttäminen Mplayerille, VLC:lle tai Xinelle jokseenkin idioottivarma keino. Yksi mediasoitin saattaa tälläkin menetelmällä lakata toimimasta, mutta tuskin sentään kaikki kolme, ellei järjestelmässä sitten ole jotain syvempää vikaa (tällainen näkyisi luultavasti mediasoitinten muussakin toiminnassa).
kysyin kyll, mutt enpä saa uutisia näkyviin enää FF:llä, niin kuin pitkään ennen.
Mutt onneks ne näkyy sentään vielä KMPayerillä
FF:ää käyttäessä mun pitää ekaks tallentaa haluamani (uutiset tai Euroviisuvoittajkappale, tms) ja joko jo siitä tallennusikkunan ‘avaa’-painikkeesta klikkaamalla se avaa kohteen KMPlayerilla tai sitt sieltä tallennuspaikasta ‘avaa ohjelmalla’ KMPlayer, joka on mulla nyt ek vaihtoehtona eli sen kun vaan klikkaa, niin tuotapa se näyttämiseen käyttää
[quote=“nakki, post:3, topic:194”]kysyin kyll, mutt enpä saa uutisia näkyviin enää FF:llä, niin kuin pitkään ennen.
Mutt onneks ne näkyy sentään vielä KMPayerillä
FF:ää käyttäessä mun pitää ekaks tallentaa haluamani (uutiset tai Euroviisuvoittajkappale, tms) ja joko jo siitä tallennusikkunan ‘avaa’-painikkeesta klikkaamalla se avaa kohteen KMPlayerilla tai sitt sieltä tallennuspaikasta ‘avaa ohjelmalla’ KMPlayer, joka on mulla nyt ek vaihtoehtona eli sen kun vaan klikkaa, niin tuotapa se näyttämiseen käyttää[/quote]
Samaa. Konquerorilla toimii suoraan, FF:llä ei.
Kun klikkaa hiiren oikeaa ja valitsee Kopioi linkin osoite, kirjoittaa päätteeseen gxine ja liittää osoitteen perään toimii kanssa, vlc:llä ja mplayerillä ei toimi enää edes noin… >:(
Kiitos palautteestasi. Totta, viime aikoina kaikenlaisten videoiden katselu YLEn nettisivuilla on tökkinyt kaikilla käyttöjärjestelmillä. Syynä tähän on ollut nettivideoiden, lähinnä YLE Areenan ja Elävän arkiston käytön räjähdysmäinen kasvu. Tällä viikolla tapahtuva nettipalvelimien päivitys/laajennus/tekninen uudistus tuo varmasti apua kyseisiin ongelmiin.